Strobist: Batu Ferringhi “Beach Boy”

dsc_14241

Azmer Aziz

dsc_14301

Apitt

dsc_14481

Well a.k.a Edy Fairuz Rizal

Assalamualaikum semua, sori lama aku tak update blog ni. blog ni dah dianak tirikan oleh aku semenjak lahirnya picturesyndicate.net. Kali ni posting aku berkisar tentang keboringan aku sewaktu melepak di Batu Ferringhi baru baru ni (jumaat, 10hb April 2009). Tujuan utama aku ke penang adalah untuk menghantar design custom album untuk diprint. Lepas tu pusing2 penang la sambil aku beli bagpack untuk camera aku dan pekena nasik kandaq line clear. Clear sungguh! huahuahuahua….sepanjang aku pusing2 dipenang tak sempat aku menyenap gambaq, sbb aku menjadi pemandu utama untuk trip kali ni (separti biasa)…lagi pon cuaca tak mengijinkan. Kesempatan melepak di Batu Ferringhi pada penghujung trip aku sambil dibantu keadaan cuaca yang kembali kepada sedia kala membuatkan nafsu keinginnan aku untuk megambil gambar semula. Teknik CLS menjadi keutamaan aku kali ni disebabkan aku mempunyai cukup ahli untuk membantu aku memegang flash gun. Seperti biasa setting Apature antara F8-F13, ISo 100, dan Shutter Speed antara 1/80-1/350. Dan hasilnya tadaaa….seperti diatas. Tiada editing dilakukan.

p/s: maof, gamaq aku tadak kali ni….(separti biasa jugak)😦

Bag Baru aku🙂

dsc_1583

Gambar dirakam di “mini white studio” rekaan aku.😛

One thought on “Strobist: Batu Ferringhi “Beach Boy”

  1. wah lawa gile sunset tu bro..pic memang cun la..

    p/s: nk tnye blh bro? cmne nk buat post gambar thumbnil tu letak banyak2 cmtu ek? xabis explore lg wordpress ni..

Leave a Reply

